Podczas koncertu usłyszymy aranżacje autorskiej muzyki międzynarodowego tria Hang Em High oraz kompozycji inspirowanych dawną i dzisiejszą kulturą Indochin i Japonii. Ideą projektu jest przedstawienie muzyki jako źródła inspiracji do poszukiwań własnej tożsamości, uchwycenie wielu stylistyk nowoczesnego jazzu, muzyki improwizowanej oraz kultur Dalekiego Wschodu.
Oprócz tria Hang Em High, w skład którego wchodzą: Bond (Polska), Alfred Vogel (Austria) i Lucien Dubuis (Szwajcaria), wystąpią także chiński muzyk Guo Gan, grający na tradycyjnym instrumencie erhu, japońska artystka Fumie Hihara, grająca na koto oraz Eklektik Ensemble w składzie: Miłosz Rutkowski – wibrafon, Igor Pietraszewski – flet shakuhachi, Adam Bławicki – saksofon barytonowy, Jan Kantner – saksofon, Piotr Hałaj – tuba.
Hang Em High
Trio zainicjował Bond, wrocławski basista, lider zespołu Miloopa, założyciel platformy Eklektik Session. Korzysta głównie z basu dwustrunowego, definiując niskie low-rockowe brzmienie tria. Na bębnach i instrumentach perkusyjnych gra Alfred Vogel, który oprócz projektów solowych Vogelperspektive współpracuje z czołówką europejskiego jazzu, Matsem Gustafssonem, Peterem Evansem, Kalle Kalimą i Peterem Madsenem. Na saksofonach i klarnetach – Lucien Dubuis, obecny na scenie jazzowej i muzyki improwizowanej od wielu lat (ponad 20 albumów w dorobku). Listę muzyków z którymi współpracuje, otwierają Marc Ribot, Hans Koch, Daniel Humair, Richie Beirach, Barry Guy. Nowy album Hang Em High Tres Testosterones ukazał się w 2017.
Radek Bond Bednarz
Założyciel międzynarodowej platformy artystycznej i festiwalu Eklektik Session, których celem jest promocja oraz integracja środowisk twórczych, zbliżenie kulturowe i umożliwienie dialogu pomiędzy artystami. Laureat Wrocławskiej Nagrody Muzycznej 2015 za nowatorstwo w tworzeniu muzycznego wydarzenia angażującego środowisko i publiczność w spotkanie z różnymi dziedzinami sztuki. Wrocławski muzyk, producent, pomysłodawca projektów specjalnych Eklektik Orchestry. Lider wrocławskiego zespołu Miloopa oraz międzynarodowego tria Hang Em High.
Guo Gan
Urodził się w chińskim mieście Shenyang. Grę na erhu – tradycyjnym chińskim instrumencie upowszechniał w różnych krajach, dzięki czemu stał się rozpoznawalny i miał okazję grać z wieloma wybitnymi artystami. Guo Gan stawia swój ulubiony instrument na pierwszym planie i po mistrzowsku dostosowuje jego brzmienie do dowolnego repertuaru, zespołu, hali koncertowej i publiczności, nie zapominając jednak o swoich chińskich muzycznych korzeniach. W ten sposób pozostaje wierny naukom otrzymanym za młodu od swojego ojca, Guo Jun Minga, który sam był mistrzem gry na erhu. Można go usłyszeć z najlepszymi orkiestrami świata, występował m.in w Carnegie Hall, Avery Fisher Hall, Lincoln Center w Nowym Jorku, Symphony Hall w Chicago i w Victoria Concert Hall.
Fumie Hihara
Grę na koto rozpoczęła w wieku 9 lat. Po ukończeniu Tokyo National University of Fine Art and Music (specjalizującą się w wykonawstwie muzyki na koto i shamisen) rozpoczęła działalność solową. Fumie Hihara komponuje muzykę na koto, pisze teksty, występuje w sztukach teatralnych i filmach. Bierze również udział w badaniach nad japońskim starożytnym koto o nazwie Haniwa-goto. Nagrała cztery płyty w Japonii i Francji, występowała na scenach Opéra National de Lyon, Festival Bourge, Palais de Congres, Musee Guimet.