Jednym z najbardziej widocznych następstw naszej potęgi jest moc czynienia bezcennym tego, co samo w sobie nic nie jest warte, i to wtedy, gdy nam się to podoba
Ludwik XIV

Dwór Króla Słońce i współczesne korporacje. Pozornie odmienne światy i konwencje łączą niezmienne ludzkie dążenia, pragnienia i emocje. Fascynujący mechanizm uległości i władzy, przywilejów i kar ma się w XXI wieku równie dobrze jak w epoce Ludwika XIV. Jak radzą sobie z nim jednostki? Jak kształtują się grupy?

Spektakl „Pupile” łączy technikę tańca współczesnego i dworski balet figuratywny. Owo połączenie silnie eksponuje kontrast pomiędzy nienaturalnie pięknym ciałem poddanym dyscyplinie formy baletowej i autentycznym ruchem, którego głównym celem jest wyrażenie emocji. Kunszt zespołu tanecznego podkreśli muzyka nadwornego kompozytora Ludwika XIV, a zarazem twórcy francuskiej opery narodowej – Jean-Baptisty Lully’ego, wykonywana na żywo przez barokową orkiestrę Zespołu Muzyki Dawnej „Diletto” pod batutą Anny Moniuszko. Jego dzieła, które wzbudziły podziw XVII-wiecznej Europy, do dziś zachwycają, a przez swój taneczny charakter wymykają się ramom czasowym, tworząc niezwykły pomost pomiędzy współczesnością a przeszłością.

Na widzów czeka niezwykła uczta dla uszu, ale także i oczu, a to za sprawą zarówno choreografii Karoliny Garbacik, jak i scenografii oraz kostiumów autorstwa Pavla Hubicki, którymi nawiązuje do wzorów królujących w barokowej Europie.
Fragmenty tekstów wykorzystane w spektaklu pochodzą ze sztuk Moliera: „Świętoszek” „Mizantrop” i „Uczone białogłowy”.

Muzyka: Jean-Baptiste Lully
Wykonanie: Zespół Muzyki Dawnej „Diletto”
Dyrygent: Anna Moniuszko
Choreografia: Karolina Garbacik
Scenografia i kostiumy: Pavel Hubicka
Reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
Technika teatru cieni: Magdalena Kiszko-Dojlidko
Opracowanie elementów tańców barokowych: Helena Szuhalska
Asystent choreografa: Izabela Zawadzka
Projekty graficzne: Natalia Małkus
Zespół taneczno-aktorski: Anna Banasik, Katarzyna Daszuta, Karolina Januszek, Omar Karabulut, Kacper Szklarski, Paweł Urbanowicz, Piotr Wiktorko, Izabela Zawadzka

Orkiestra:
Flety proste: Katarzyna Czubek, Justyna Novakovic
Oboje barokowe: Małgorzata Józefowska (I), Katarzyna Pilipiuk (II)
Fagot barokowy: Leszek Wachnik
Skrzypce I: Paweł Polak (koncertmistrz), Jadwiga Korzeń, Natalia Moszumańska,
Skrzypce II: Anna Polak, Julia Dombek, Urszula Laskowska-Bogusłowicz
Altówki I: Radosław Koper, Luiza Aleksandrow
Altówki II: Anna Mikołajczak, Gabriela Buzan
Wiolonczela: Krzysztof Dombek
Kontrabas: Rafał Makarski
Lutnia/gitara barokowa: Maria Wilgos
Klawesyn: Ewa Mrowca
Perkusja: Bartosz Sałdan